Gebedsbrief oktober

“Het woord van God is als een hamer die rotsen kapotslaat”. (Jer.23:29).

Zolang we nog de vrijheid hebben om het woord van God te verkondigen, is er hoop voor het land van Zuid-Afrika. Soms kunnen we moedeloos worden, als we zien hoe weinig het evangelie echt beslag heeft kunnen leggen op de harten van de Zoeloes.

De plunderingen en het geweld dat losbarstte in juli hebben duidelijk gemaakt, dat er nog werk aan de winkel is. Maar we hebben nog de vrijheid om het evangelie te brengen. Van Samuel in het oude testament wordt gezegd, dat de Here geen van zijn woorden ter aarde liet vallen. Ze hadden effect. Na het fiasco van de Richteren tijd kwam uiteindelijk de opleving onder David. Samuels optreden was een belangrijke factor in die omwenteling. We bidden, dat de doorgaande verkondiging van onze Zoeloe broeders en zusters effect mag sorteren in de samenleving.

Nu het aantal Covid infecties terugloopt in Kwa-Zulu mogen de mensen weer naar de kerk komen. We zijn dankbaar, dat we kunnen melden, dat ze dat ook doen. De enige gemeente waarvan gemeld wordt, dat het erg moeizaam gaat, is Pietermaritzburg. Bidt voor onze zusters Susile en Nomusa, dat ze de moed niet verliezen, maar doorgaan met hun getuigenis.

In Ndaleni hopen 5 jonge mensen eind november belijdenis af te leggen van hun geloof. Bidt voor hen. Bidt voor het jeugdwerk in de gemeente.

Lungelani, de zoon van Ds. Phungula heeft erg last van depressie. De moord op zijn broer Mlulamisi, nu precies een jaar geleden, heeft hem enorm aangegrepen.

Zijn vader vraagt gebed voor zijn zoon.

Het kleine groepje gelovigen in de grote stad Umlazi heeft het moeilijk. Sinds het vertrek naar elders van onze trouwe vrouwenleidster Nozipho, is het moeilijk geworden om samen te komen op zondag. Nozipho woonde vlak bij het kerkje. Na haar vertrek is het gebouw ten prooi gevallen aan vandalen. De leden van Umlazi kerken nu eens in de twee weken op Umbumbulu, een plattelandse gemeente 20 kilometer buiten de stad. Bidt voor Ds.Hlela.

Bidt voor onze theologische studenten. Khula gaat gebukt onder de zwaarte van zijn studieprogramma. Khehla doet het redelijk in zijn studie, maar zijn vrouw kan maar moeilijk aarden in het Richmondse. Ze komt uit het gebied rond Pretoria. Met Sibu gaat het goed. Hij had te kampen met zijn gezondheid, maar is er nu weer bovenop. Mongameli heeft de neiging om te veel hooi op zijn vork te nemen. Bidt, dat hij leert om prioriteiten te stellen. Mduduzi is bijna klaar met zijn studie. We horen goede berichten over hem.

Ds.Funeka vertelde ons, dat hij van plan is volgend jaar september definitief met emeritaat te gaan. Hij geniet nog het werk dat hij mag doen rondom de zendingspost Enkumane. En de gemeente daar is er erg blij mee. Bidt voor de opvolging. Ds. Sithole meldde, dat het goed gaat in zijn gemeente en dat de bijwoning op de nieuwe post Howick groeit.

Ondanks alle zorgen die er zijn, is er dus ook veel om voor te danken. Vergeet uw verre broeders en zusters niet in uw gebeden. Zij bidden ook voor u. Onthoudt dit: “Het woord van de Heer is machtig”.

In Hem uw zendeling, Arie Reitsema