Wij zijn op zoek naar versterking van de commissie CZZA!

Zusterkerken Kwazulu vacature 2

Breng jij de zusterkerken in KwaZulu-Natal onder de aandacht?

Talent                        : gevoel voor taal en vormgeving

Functie                      : commissielid communicatie / publiciteit

Taak                           : het verzorgen van de communicatie van de CZZA naar de kerken in Nederland

Locatie                      : thuis

Aantal uren             : ca. 4 – 8 uur per maand

Te starten op          : in overleg

Informatie bij          : Kees Stam (voorzitter CZZA) / kstam24@gmail.com

Omschrijving

De NGK Kampen – Nieuwe Kerk is samen met ca. 35 Steun Biedende Kerken (SBK) ruim 60 jaar verbonden met KwaZulu-Natal (KZN) in Zuid-Afrika. Vanuit zendingswerk zijn in KZN zusterkerken ontstaan. Op dit moment zijn er vier zusterkerken met ca. 20 preekplaatsen. Meer informatie vind je op www.zusterkerkenkwazulu.nl.

De Coördinatiecommissie Zusterkerken Zuid-Afrika (CZZA) coördineert de contacten in Nederland met de SBK en informeert twee keer per jaar de SBK over de voortgang en ontwikkelingen bij de zusterkerken in KZN. Daarnaast onderhoudt de CZZA de contacten met de zusterkerken in KZN.

Als medewerker communicatie/publiciteit verzorg je alle communicatie (gebeds- en nieuwsbrieven, PowerPointpresentatie, berichten op website, etc.) voor de kerken in Nederland. Deze communicatie is belangrijk om de betrokkenheid op de zusterkerken in stand te houden en te vergroten. Daarnaast wil de CZZA zich ook richten op een jongere doelgroep.

Werkzaamheden

In nauwe samenwerking met de andere leden van de CZZA en adviseur ds. Reitsema schrijf je drie keer per jaar een nieuwsbrief voor de kerken in Nederland. Je geeft deze nieuwsbrief ook vorm, evenals de gebedsbrief die ds. Reitsema een aantal keer per jaar schrijft. Daarnaast maak je vier keer per jaar een PowerPointpresentatie ter ondersteuning van collecten in de SBK. Geregeld plaats je een nieuwsbericht op de website. Je neemt deel aan de vergaderingen van de CZZA (7 keer per jaar, waarvan 2 keer met de SBK).

Gevraagde kwaliteiten en ervaring

Je hebt ervaring met tekstverwerking, opmaak en PowerPoint. Je bent taalvaardig en kan wervend schrijven. Je hebt affiniteit met de zusterkerken in Zuid-Afrika en beheerst de Engelse taal.