Donderdag 25 mei is ds. Mduduzi Mahlangu, predikant van de gemeente Idwala Lensindiso in Enkumane, aangekomen in Nederland. Op uitnodiging van Verre Naasten neemt hij deel aan de internationale conferentie met als thema ‘Resident aliens: what can churches contribute to the wellbeing of their society?’

De conferentie wordt georganiseer door Verre Naasten in samenwerking met Hogeschool Viaa en TU Kampen Utrecht. De conferentie start donderdag 1 juni en duurt tot en met dinsdag 13 juni.

De CZZA heeft ds. Mahlangu gevraagd om eerder te komen zodat hij kan kennismaken met de NGK Kampen Nieuwe Kerk en de steunbiedende kerken. Afgelopen zondag is hij voorgegaan in de Nieuwe Kerk in Kampen en de komende zondagen zal hij voorgaan in de NGK Wezep (4 juni) en de NGK Enschede (11 juni).

Ook was ds. Mahlangu aanwezig bij het overleg van de steunbiedende kerken op dinsdag 30 mei. Hij heeft daar verteld over zijn eerste jaar als predikant in Enkumane.